Blog

Hírek, tippek és érdekességek.

Ha túl szeretnéd élni a design világában, jobb, ha megtanulsz kódolni

Ha túl szeretnéd élni a design világában, jobb, ha megtanulsz kódolni

2018.05.16 David Bartos

A Szilikon völgy végre megérti a dizájn nélkülözhetetlen szerepét. :)) Az elmúlt években a termékek jobban néznek ki, mint valaha, az interfészek használata intuitívvá vált és egyre inkább alkalmaznak designereket olyan cégek is, ahol egyébként nincs design szekció. A dizájnerek szerepe a technológia világában változóban van. A felhasználók ismerete önmagában már nem elég, a vállalatok olyan dizájnereket keresnek, akik értik a kódolást és a JavaScript-et. Van néhány technikailag jártas dizájner - ők azok az emberek, aki se nem programozók, se nem dizájnerek. Az ilyen ritka típusok nagyon vonzóak a vállalatok számára, akik olyan embert keresnek, aki megtalálja a problémát és meg is oldja azt. John Maeda szerint: „Ha mindkettőt meg tudod csinálni, akkor mindent meg tudsz csinálni, amit más nem.” „Minden újító vállalat ilyen embert szeretne a csapatában.” Maeda a dizájn számára olyan, mint Warren Buffet a pénzügynek – mielőtt a Rhode Island School of Design igazgatója lett, és partner a Kleiner Perkins-nél, technikus volt több mint egy évtizeden át MIT Media Lab tapasztalattal – a cég kockázati tőke-befektetésekhez és most a számítógépes dizájn feje az Automattic-nál, ami a Wordpress.com anyavállalata. Maeda minden évben ellátogat a South by Southwest-hez, hogy benyújtsa riportját, amely a dizájn a technológiában témában készült, azzal a céllal, hogy körvonalazza a dizájn hatását a technológiára és az üzletre.

A vállalatok, mint az Accenture, a Deloitte és a Capital One 2004 óta több, mint 71 független dizájn céget vásárolt meg, és ezekből a több millió eurót érő kivásárlásokból 50 csak az elmúlt 2 évben történt.

Eközben az üzleti egyetemek is felfigyeltek a dizájnra, mint fő tárgyat alkalmazták. Cégek, mint a McKinsey és az IBM a dizájnereket magasabb vezetői pozíciókba helyezték, ami további felismerése a dizájnnak, mint szakmának.

A dizájn szerepe a világban folyamatosan változik. Madea szerint a legsikeresebb dizájnerek azok, akik tudnak szavakkal, kóddal és hanggal egyaránt dolgozni. Dizájnerek, akik tudják, hogyan készítsenek nagyszerű élményt chatbottal vagy audio interfészen keresztül, amik még mindig leggyakrabban a kommunikációs módszert alkalmazzák.

Madea Susan Stuart, blogger és UX dizájner egy múlt évi posztját idézi, amelyben összehasonlította az UX dizájnt az írással. „Szeretnék párhuzamot vonni az írással – mivel egy interakció-dizájner esetében alapképességek a felhasználók (karakterek), motivációk, cselekedetek, reakciók, akadályok, sikerek, és egy teljes ’mi lenne, ha’ forgatókönyv elképzelése. De ezek egy író készségei.”

Ebben az évben, Madea elmélyült a dizájnerek képességeiben, kiemelt figyelmet fordítva a computer dizájn területére (egy terület, amely a 90-es évek közepétől fejlődik). Madea különbséget tesz a klasszikus dizájnerek, akik egyedi csoportok számára terveznek termékeket (grafika, ipari dizájner) és a számítógépes dizájnerek között, akik főleg kóddal és folyamatosan fejlődő termékekkel foglalkoznak, amelyek emberek millióinak életét befolyásolja. Az Instagram egy jó példa, ahol a kezdetektől a mérnöki és tervezési korlátozások közötti egyensúlyt keresték. A korai időszakban, a porté és táj mód túl sok helyet felemésztett, ezért inkább korlátozták a választási lehetőséget, és az Instagram dizájnerei úgy döntöttek, hogy minden egyes fotó négyzet alakú lesz. Madea azt mondja: „Azáltal, hogy négyzet lett, nem kellett többet választani. Ez egy nagyszerű dizájn ötlet volt.”

A dizájnerek, akik számára nem ismeretlen a kód, mindig nagyon vonzóak lesznek a technológiai vállalatok számára. Azonban Madea szerint ezen a területen lesz egy töréspont. Amikor a határok a mérnöki munka, az írás és a dizájn között elmosódnak, a dizájner feladata egyre inkább beleivódik a fejlesztési folyamatba. A végén a dizájn, mint önálló terület egyre kevésbé lesz látható, azonban annál fontosabb lesz. Eljön az a nap, amikor a dizájnnak nem lesz szüksége Maeda jelentésére, hogy dicsőítse az erényeit. Forrás: https://www.wired.com/2017/03/john-maeda-want-survive-design-better-learn-code/

Iratkozz fel a hirlevelünkre!